Drop Here 1st~

Cara Nak Tengok Hantu

Assalamualaikum w.b.t


Pada malam yang dingin begini aku terasa nak kongsikan sikit pasal cara-cara nak tengok hantu, ape?? ye..hantu..hihihihi~
Jom skodeng sikit macam mana cara dia





1. Ajak 2 orang member, kemudian pergi tempat yang orang kata berhantu. kemudian cuba bercerita tentang hantu. Biasanya makhluk-makhluk halus suka mendengar cerita mengenai mereka. Biasanya mereka ada di belakang orang yang bercerita. Macam dalam drama or cerita kat tv tu...time tengah bercerita, member- member yang lain dah nampak kat belakang story teller tu, dok menunjuk bisu kat mamat bercerita tu, kan..kan..?? hihihi~ ^^


2. Ambil hati monyet yang masih segar secukupnya terus bakar hati tersebut menjadi arang, tumbuk sampai menjadi halus. Yes!! panggang ia sampai geseng, dalam bahasa melayunya hangus!  Then sapukan arang tadi tersebut ke kedua kelopak mata anda.  Biasanya setelah itu anda akan secara live melihat hal yang tidak dapat dilihat oleh mata kasar. Memang tak tenang la nak tidur..hihihi..^^

3. Duduk seorrang diri di tempat yang di anggap berhantu tanpa memakai seurat benang. Erti kata lain, bogel~ siapa tak suka tengok orang bogelkan?? tett!! hahaha....

4. Gunakan payung. Buka payung anda dan berteduh dibawahnya. Lakukan seorang diri dan dimalam hari. Totally insane!

5. Ambil seketul belacan dan bakar di tempat yang biasanya di anggap keras. Ini kerana jin marah dgn bau belacan. Sambal belacan aku suka. ^^

Selamat Mencuba







credit to : Mastermindz


p/s : ini hanya lah sekadar hiburan, tak tahu ia betul ke tak, tapi kalau ada yang mencuba dan menjadi, aku tidak bertanggungjawab, hahaha...tanggung la sendiri. Jangan samapi terpesong akidah dan pegangan ok, ini sekadar hiburan diulangi!




8 comments:

Miss El said...

huuuu. takkan ku cube --'

10jarijemari said...

haha...xpe jgn cube...try~ ^^

Azhunk Awang said...

haha... tanak cube arr.. :O hantu is creepy

10jarijemari said...

eh tamau takut sama dia..takut ngn 'hantu' yang berlegar disekeliling kita...dat very dangerous ^^

Amyna said...

Hahaha!!
Sambal belacan cheq pun sokAaaaa!!

kakchik@ella said...

takkan kakchik cuba try test uji dan ayat2 lain yg seerti dgnnya. hihi ..

fatynadia said...

bukan setakat sambal belacan, tempe pun dia suka

The Shy Boyz said...

Tapi sy pernah cuba dgn kawan kt asrama.. selawat 7x,baca al fatihah 7x.. lepas tu ade la pasang niat nk tgk benda tu.. kalau Allah izinkan tgk benda tu, dpt tgk la.. kitorg dpt dgt bunyi je.. agak menyeramkan...sy sampai mengigil dgn bunyi tu.. bagi yg lemah semangat jgn wat...