Drop Here 1st~

Diri Cantik Tanpa Mengeluarkan Sesen Pun??

Assalamualaikum w.b.t


Hari ini aku ingin berkongsi cara bagaimana korang boleh menjadikan diri korang tu lebih cun dan dan cantik tanpa mengeluarkan sesen pun, tak payah pergi beli produk mahal-mahal kat watson or guardian...Macam best kan? Jom terjah!







Agar wajah selalu segar, berseri-seri dan cantik, cucilah minimal 5 kali sehari dengan air wudhu. 
Jangan langsung dikeringkan, biarkan menetes dan kering sendiri. Lalu ambillah sajadah, solat, berzikir, dan berdoa.



Untuk menghilangkan stress, perbanyaklah 'olahraga'. Cukup dengan memperbanyakkan solat. Ketika solat, kita mengerakkan seluruh tubuh. Lalu berkonsultasilah pada Allah SWT dengan zikir dan doa.

Untuk pelembab, agar awet muda, gunakanlah senyuman. Tidak hanya di bibir tapi juga di hati. Jangan lupa bisikkan 'kata kunci', 

"Allahuma Kamma Hassanta Khalqii Fahassin Khuluqii" 
(Ya Allah sebagaimana engkau telah memperindah kejadianku, maka perindah pula ahlaqku). 


(HR Ahmad).- DOA TENGOK CERMIN

Untuk punya bibir cantik, bisikkan kalimat-kalimat Allah, tidak berbohong atau menyakiti hati orang lain, tidak menyombongkan diri atau takabur.

Agar tubuh langsing, mulus, diet yang teratur dengan berpuasa seminggu 2 kali, Isnin dan Khamis. 




Jika kuat, lebih bagus lagi puasa Nabi Daud AS i.e. selang satu hari. Makanlah makanan halal, perbanyak sayuran, buah-buahan, dan air putih.

Untuk mengembangkan diri, sebarkan salam dan sapaan. Dengan demikian kita akan banyak dikenal dan disayangi.

Inilah dia rahsia as-solat, sebagai peringatan bagi yang dah tahu atau panduan bagi yang baru tahu......

1 - Niat Sembahyang :
Sebenarnya memeliharakan taubat kita dari dunia dan akhirat.

2 - Berdiri Betul :
Fadilatnya, ketika mati dapat meluaskan tempat kita di dalam kubur.

3 - Takbir-ratul Ihram :
Fadilatnya, sebagai pelita yang menerangi kita di dalam kubur.

4 - Fatihah :
Sebagai pakaian yang indah-indah di dalam kubur.

5 - Ruqu' :
Sebagai tikar kita di dalam kubur.

6 - I'tidal :
Akan memberi minuman air dari telaga al-kautsar ketika didalam kubur.

7 - Sujud :
Memagar kita ketika menyeberangi titian SIRATUL-MUSTAQIM.

8 - Duduk antara 2 Sujud :
Akan menaung panji-panji nabi kita didalam kubur

9 - Duduk antara 2 Sujud (akhir) :
Menjadi kenderaan ketika kita dipadang Mahsyar.

1 0 - Tahhiyat Akhir :
Sebagai penjawab bagi soalan yang dikemukakan oleh Munkar & Nankir di dalam kubur.




11 - Selawat Nabi :
Sebagai pendinding api neraka di dalam kubur.

12 - Salam :
Memelihara kita di dalam kubur.

13 - Tertib :
Akan pertemuan kita dengan Allah S. W. T.




"Senarai di atas adalah salah satu sebab mengapa orang Yahudi /
Kafir tidak sukakan angka 13 dan juga Hari Jumaat. Itulah sebab mengapa mereka mencipta cerita yang begitu seram sekali iaitu " FRIDAY the 13th " jika ada di kalangan kamu yang perasan!!!"

Google la pasal Friday the 13th tu, korang akan tahu apa dia...



~10jarijemari menari-nari berkongsi informasi~

5 comments:

nub said...

baguih2 ni...

fatynadia said...

thanks for the info. banyak orang sekarang dh lupa cara mudah untuk menjaga kecantikan sebegini. lagi suka invest pada produk yang mahal2

eja said...

syuran atas link kan info ni..iye betul tu dgn mendekatkan diri pd allah SWT banyak manfaat yg kita akan berperolehi..teruskan berkarya dan nabi berpesan sampaikan walaupun sepatah perkataan ku

10jarijemari said...

fatinadia~ welkam...jgn lupa aplikasikan...^^

10jarijemari said...

eja~ sama2...lebih bersemangat!!