widget

Drop Here 1st~

Petua : Mahu Air Mani Banjir?

Assalamualaikum w.b.t


Apakah itu air mani?? tahukah anda air mani itu apa?? Air mani ialah campuran cecair dari pundi prostate,pundi seminal,pundi cowpers,pepundi dalam salur kencing,cecair dari pundi epidimis dan sperma dari kilang sperma. Erti kata lain kalau kena ni maunya sakit 9 bulan  beberapa hari tapi lelaki kena memang takda kesan.

Ada 10 cara dapat membantu meningkatkan isipadu air mani korang,antaranya :-

1) Kurangkan bersetubuh a.k.a jimak, sebab lagi kerap korang mencapai ejakulasi, isipadu air korang akan makin berkurang dan cair macam air paip. Macam nak sejukkan air dalam petil a, kena tunggu dulu baru air tu sejukkan.Kalo nak mantap, selangkan tiga hari baru padu, berdesupp!

2)Bagi mereka diluar sana yang perokok tegar, tak kesah la hisap paip elektronik tu ke tak pun rokok buatan sendiri ke same je effect die. Tabiat ni dapat merendahkan tahap hormon testosterone yang amat penting untuk fungsi optimum biji yang menghasilkan air mani a.k.a zakar korang. Ini termasuk juga mereka yang kuat minum air-air keras.

3)Buatlah latihan atau senaman secara berkala seperti latihan kemut atau senaman kegel iaitu mencengkam otot lantai pelvis dan otot pembukaan najis dan lubang kencing. Agak-agak tak tahu ape die kemut, satgi kat toilet nk berry korang akan tahu bila kemutan akan berlaku, naise! 

4)Makan makanan berkhasiat yang mengandungi kurang lemak,tinggi khasiat protein,sayur-sayuran dan kekacang.Semua itu sesuai untuk kesihatan sperma dan kandungan air mani.Kurangkan makanan pedas dan berempah. Jangan nk asyik makan sedap je mengabaikan sayur-sayuran. Bagi aku sape yang tak makan sayur ni pondan! haha...bukan mati pun malah bagi korang power lagi! agree?

5)Elakkan biji a.k.a buah zakar terdedah kepada kepanasan.Kepanasan menjejaskan kilang sperma.Pakai seluar dalam longgar seperti seluar pendek “boxer” sebab underwear yang ketat akan menyenakkan telur kalian semua nak pakai biar kena pada masanye kalau kat rumah tu biarkan ia bebas dengan memakai kain pelekat bersahaja. Sauna ke ape better jangan lama-lama sangat, karang masak lak.

6)Kurangkan berat badan jika didapati meningkat.Peningkatan lemak perut mengganggu kestabilan hormone testosterone. Kalau rasa macam nk boroi tu better la kurangkan, tapi bagi aku boroi tu seksi, agree?

7)Belajar mengurus tahap tekanan secara positif melalui yoga dan bertafakur kerana tekanan memberi kesan negative kepada kesihatan badan. Fikiran yang serabut akan menyebabkan anak-anak kalian pun serabut. Chill dude!

8)Dapatkan urutan badan yang menyegarkan supaya otot selesa dan badan tenang serta mudah berinteraksi secara seksual dan memberi isipadu air mani yang lebih.

9)Makan makanan tambahan dan herba yang dapat membantu meningkatkan isipadu air mani dan bilangan sperma seperti madu,telur ayam kampung dan buah badam.Kekacang juga membantu meningkatkan sperma,zink dapat memantapkan kilang sperma.Herba tongkat ali terbukti berkesan dalam meningkatkan hormon testosterone dan DHEA yang secara langsung dapat membantu memantapkan pundi serta kilang sperma.Semua ini boleh didapati di kedai jamu,pasaraya dan farmasi. Pastikan ubat-ubatan yang diambil itu mendapat kelulusan kementerian kesihatan, jangan sebab nk kuat dan banjir korang main sebat je ubat-ubat tu, karang jadi lain sape susah? nak pakai lame bro..



10)Lakukan hubungan seksual sebelah pagi atau petang kerana ketika itu mudah mengalami pemanasan yang dapat membina kecerdasan pundi yang menghasilkan air mani.Jika lakukan seks sebelah malam,tahap keaktifan badan menurun dan rangsangan kurang,jadi pengeluaran air mani juga kurang.  



1 comment:

Ania said...

Salam kenal! Saya dari team Kumpulbagi.
Jika Anda mau share dan download files dengan gampang kunjungi page kami di: www.kumpulbagi.com
Semuanya gratis, cepat dan tanpa limitasi. Anda bisa upload sebanyak files (audio, video, pdf, jpg, dll.), membuat koleksi berkas dan bagikan dengan lainya.
Coba servis kami tanpa registrasi:)