Drop Here 1st~

Cinta Dan Usia...

Cinta Tak Mengenal Usia



Salah ke kita bercinta dengan wanita yang lebih tua dari kita?? Wanita yang punyai perbezaan umur yang jauh dari kita?? seorang lelaki yang mengahwini perempuan lebih tua, masyarakat sekeliling memandang serong akan mahligai yang dibina ini??dah tua pun nak cari yang muda, carilah yang setaraf, perlukah???




Cinta tak mengenal usia. Ya, pada pandangan aku, sebab kebahagiaan manusia terdapat dalam cinta. Tua, muda, kanak-kanak pun menagih cinta, menagih kasih-sayang. Perbezaannya hanya pada cinta sebagai apa, hubungan cinta seperti apa.
Rakan aku pun ada yang kapel sama aweknya 4 tahun lebih tua darinya, malah ade yang 8 tahun beza nya, kool n kiut jer dorang. Kalau cinta sudah datang, Apo nak dikato!! ^^ sosah jela ejang~

Semua itu memang harus di syukuri, walaupun demikian kita sebagai manusia yang di beri kelebihan untuk berfikir dengan logik, maka memang itu yang harus kita lakukan.
Seperti angin segar yang berhembus lembut mengenai tubuh kita, itulah cinta yang seharusnya kita dapatkan.

Cinta itu buta… Cinta tidak mengenal usia, paras rupa, mahupun kekayaan dan harta karun, tetapi dari keikhlasan dari hati setiap insan antara satu sama lain, yeke?? macam tak percaye jer zaman sekarang ni..hehe..

Dari bayi pun manusia sudah memiliki rasa cinta, pada orang tua tentunya. Lalu apabila lebih dewasa, rasa cinta kepada Tuhan yang harus dijadikan sebagai yang nombor 1, sampai akhir hayat.

Bagaimana menurut korang tentang " Cinta Tak Mengenal Usia " ??

p/s: kalau korang tak faham ape yang aku nak sampaikan ni...faham lah..ahakz ^^

4 comments:

iz @ aako89 said...

ak cinta padamu jai..

10jarijemari said...

aku juga din~

fatynadia said...

awat semua orang pakat cakap pasai isu cinta sekarang ni?

10jarijemari said...

isu semasa y berlaku sekeliling saya..^^