widget

Drop Here 1st~

Blog Tutorial : Perkara Yang Google Benci Bila Berblogging

Assalamualaikum w.b.t


Korang mesti suka kalau blog korang mendapat traffik yang tinggi kan?? Yela ia menjadi kepuasan kepada kita yang bersusah payah membuat entry kan??  Lagi-lagi blog kita itu peroleh duit, siapa tak suka dapat duit kan??
So untuk menjadikan google suka akan anda dan meninggkatkan ranking korang, korang kena lah elakkan beberapa yang google tidak suka, ok!
Check This Out!!





1- Menggunakan keywords yang tidak releven.


2- Menggunakan trick, software atau sebagainya untuk meningkatkan ranking korang di search engine.


3- Membuat link exchange dengan blog atau website yang telah di 'blacklist' kan oleh google.


4- Menulis entry atau link yang tidak kelihatan umpama korang menyembunyikan link tersebut dengan tulisan yang kecil, warna yang sama dengan background dan background yang serabut menyebabkan tulisan korang tu tak nampak. Dah banyak aku jumpa, buta mata aku nak baca,huhuhu~


5- Menggunakan submit automatik ke search engine. Cara ini juga boleh meninggkatkan search engine.


6- Copy Paste. Biarlah entry yang korang buat tu hasil dari tangan korang sendiri. Mempunyai keistimewaan dan keunikan sendiri bukanya dengan copy paste, ok?? Then kalau korang copy artikel dari orang lain bagilah credit kepada tuan artikel itu, tak la kita rembat kosong je..kan?? Cuba kalau hasil tulisan korang tu ada yang copy paste dan kata tu dia punya, apa korang rasa?? 


7- Content tidak masuk akal atau tidak sesuai. Pastikan pengisian blog korang tu sesuai dan munasabah. Fikir siapa yang datang berkunjung ke blog korang baca bahan-bahan yang tidak patut, kan dah malu sendiri. Then  jangan pula korang letak gambar-gambar lucah, berbaur perkauman, diskriminasi dan sebagainya.


p/s : Info ini lebih ditujukan kepada yang membuat blog untuk menjana side income, kalau korang membuat blog untuk suka suki, boleh abaikan kot,haha..^^ tapi kalau suka suki pun jangalah buat entry-entry yang boleh menyinggung orang lain ok??


Selamat Berblog dan Menghasilkan Entry Yang Menarik!!

10jarijemari menari-nari memberi informasi!!

4 comments:

efa said...

nice info ni :)tq

10jarijemari said...

efa~ thnx ^^

Anonymous said...

yea sesuai untuk orang yang menjana pendapatan melalui belog!

MammaSun said...

betol...betol. Saya setuju amat pasal info neh...bukan google je tak suka, saya pun tak suka.